Much Ado About Nothing is one of Shakespeare’s early tragic comedies. Written in 1598/99, the play was published in quartos only one year later. In this paper I will tackle a very much-discussed issue, that critics still cannot unanimously agree on. The contrast plot in Much Ado is elaborated in such detail and is thematically so important to the play’s effect on readers and spectators, that the question arises, whether the said-to-be subplot probably functions as the secret main plot in the play. In chapter one, I will start outlining the most important aspects of the context, that the Benedick-Beatrice plot is embedded into. Additionally, I will characterise the two devotees Benedick and Beatrice as a first step to learn more about their behaviour, their thinking and their importance to the plot. The characterisation will only focus on relevant facts, which contribute to the analysis of their witty battles. Chapter 2 deals with the contributions of both Benedick and Beatrice, which they take in their merry war. With the help of text passages, important parts of their witty battles will be analysed. Furthermore, quotations of literary critics committed to the play will be used to examine the motives of both competitors. Finally, the third chapter will be concerned with the central question of this paper. Asking whether Benedick and Beatrice’s battle of wits can be taken as the main plot of Much Ado About Nothing, this section studies the standpoints of various critics As Much Ado About Nothing was written as a play to be performed, and is also read as a literary work, I will facilitate speaking about its addressees. Whenever I mention “readers”, both “readers” at home and “spectators” in the theatre are thought of. [...]
Inhaltsverzeichnis
- Introduction
- The Benedick and Beatrice Plot
- Characterising Beatrice
- Characterising Benedick
- Their merry war
- Benedick and Beatrice's battle of wits as the main plot of Much Ado About Nothing?
- Conclusion
- Resources
Zielsetzung und Themenschwerpunkte
Diese Arbeit befasst sich mit der Kontrast-Handlung in Shakespeares Viel Lärm um Nichts und untersucht, ob die witzige Auseinandersetzung zwischen Benedick und Beatrice als der geheime Hauptplot des Stücks interpretiert werden kann.
- Die Rolle des Kontrast-Plots in Viel Lärm um Nichts
- Charakterisierung von Benedick und Beatrice
- Die dynamische Interaktion zwischen Benedick und Beatrice
- Die Frage, ob der Kontrast-Plot als der Hauptplot des Stücks interpretiert werden kann
Zusammenfassung der Kapitel
- Introduction: Die Arbeit stellt die Thematik vor und verdeutlicht die Bedeutung des Kontrast-Plots im Hinblick auf die Wirkung des Stücks auf Leser und Zuschauer. Kapitel 1 wird die Einbettung des Benedick-Beatrice-Plots in den Kontext beleuchten sowie die Charaktere Benedick und Beatrice vorstellen.
- The Benedick and Beatrice Plot: Dieser Abschnitt untersucht die Charakterisierung von Benedick und Beatrice, um ihre Persönlichkeit und ihre Bedeutung für die Handlung des Stücks zu verstehen. Es werden die wichtigsten Aspekte ihrer verbalen Auseinandersetzungen herausgestellt.
- Their merry war: Kapitel 2 analysiert die Beiträge von Benedick und Beatrice zu ihrer "fröhlichen Kriegführung" und untersucht mit Hilfe von Textbeispielen und Literaturkritiken die Motive der beiden Kontrahenten.
Schlüsselwörter
Die Arbeit befasst sich mit den Themen Kontrast-Plot, witzige Auseinandersetzung, Charakterisierung, Interaktion, Hauptplot, Viel Lärm um Nichts, Shakespeare, Benedick, Beatrice.
- Arbeit zitieren
- Carina Plücker (Autor:in), 2007, The contrast plot in Shakespeare's Much Ado: Benedick's and Beatrice's Battle of Wits, München, GRIN Verlag, https://www.grin.com/document/69119